Dünya

Volkswagen 30 bin kişiyi işten çıkarabilir!

Wolfsburg'daki ana fabrikanın önündeki tren istasyonunda "acil durdurma" yazılı bir sayaç görülebilir

20 Eylül 2024 21:01

T24 Dış Haberler

Hamburg/Wolfsburg - Zor durumdaki Volkswagen Grubu orta vadede Almanya'da 30 bin kişiyi işten çıkarabilir.

"Manager-Magazin "in haberine göre, CFO Arno Antlitz önümüzdeki 5 yıl içinde yatırım planlaması için ayrılan fonları 160 milyar avroya düşürmek istiyor. Son olarak VW, 2025-2029 yılları arasındaki orta vadeli planlaması için 170 milyar Avro bütçe ayırmıştı. Almanya'da planlanan kemer sıkma programı kapsamında toplam 30 bin kişinin işten çıkarılması da söz konusu. Bir Grup sözcüsü bu bilgiler hakkında yorum yapmak istemedi.

VW, çekirdek VW binek araç markasında yüksek maliyetlerle mücadele ediyor. Otomobil üreticisi, Almanya'daki sendikalarla onlarca yıllık iş güvencesi anlaşmasını iptal etti ve tesislerin kapatılması ve zorunlu işten çıkarmalar tartışılıyor.

Marka patronu Thomas Schäfer, önümüzdeki yıllarda satışların işletme getirisini hedeflenen yüzde 6,5 seviyesine yükseltmek istiyor. IG Metall ile müzakereler 25 Eylül'de başlıyor. Görünüşe göre baskı o kadar büyük ki, çalışanlar için geniş kapsamlı kesintiler masaya yatırılacak. "Manager Magazin "e göre, sertlik yanlıları Almanya'daki çalışan sayısının orta vadede 130.000'den 30.000'e düşmesi gerektiğine inanıyor. Grup CEO'su Oliver Blume de küçük bir çevrede uzun vadede bunun gerçekçi olduğunu düşünüyor. Selefi Herbert Diess, bu büyüklükteki işten çıkarma fikirlerine karşı şiddetli bir dirençle karşılaşmış ve ilgili planları özet olarak iptal etmek zorunda kalmıştı.

Kırmızı kalem esas olarak araştırma için

Dergiye göre, araştırma ve geliştirme özellikle ağır darbe alabilir. Bazı tahminlere göre, Almanya'daki yaklaşık 13 bin çalışanın 4 bin ila 6 bini şapkalarını çıkarmak zorunda kalacak. Kısmi emeklilik ve işten çıkarma ödemeleri yeterli önlemler olmayacaktır. VW, yatırım planlamasının bir parçası olarak 2023 ila 2024 yılları arasında yeni teknoloji, sürücüler, bataryalar ve yazılım için çok fazla harcama yapması gerekeceğini zaten açıklamıştı ancak bundan sonra yatırım oranının yine düşmesi gerekiyor.

Geçen yıl otomotiv sektöründeki cironun yüzde 13,5'i, yaklaşık 36,1 milyar avro ile maddi duran varlıklar, tesis ve ekipmanlar ile araştırma ve geliştirme için harcandı. Antlitz bu yıl da cironun yüzde 13,5 ila 14,5'ini bu amaçla bütçeledi. Blume geçen yıl yatırımcılara bu oranın 2027'de yüzde 11'in altına düşeceği ve hatta 2030'da yüzde 9 civarına gerileyeceği sözünü vermişti. Yatırımcılar yıllardır yüksek harcamaları eleştiriyor çünkü bu harcamalar hissedarlara dağıtılacak mali kaynağı da azaltıyor.

İlber Ortaylı: En kıyak rakı tek parti devrinde değil şimdi imal ediliyor, yalan mı?

 

"
"