Ekonomi

Ticaret Bakanlığı: Tüketicilerden fazla ücret, masraf ve komisyon tahsil eden finansal kuruluşlara 3 milyar 184 milyon lira ceza uygulandı

17 Ekim 2024 08:33

T24 Ekonomi

Ticaret Bakanlığı’nın denetimleri sonucunda, tüketicilerden fazla ücret, masraf ve komisyon tahsil eden finansal kuruluşlara toplam 3 milyar 184 milyon TL ceza uygulandı

Ticaret Bakanlığı, tüketicilerin menfaatlerini korumak amacıyla, finans kuruluşlarının tüketicilerden tahsil ettiği faiz dışı ücret, masraf ve komisyonlarla ilgili olarak başlattığı incelemeler doğrultusunda kesilen cezalara ilişkin olarak bilgilendirme yaptı.

Ticaret Bakanlığı Müfettişlerince yapılan denetimlerde, finansal kuruluşlarca EFT, havale, FAST, kıymetli maden ve uluslararası fon transferi, başka finans kuruluşlarının ATM kullanımı, kiralık kasa işlemleri ile nakit avans ve taksitli nakit avans işlemlerinde tüketicilerden fazla ücret tahsil edilmesi, üçüncü kişilere ödenilen tutarlardan daha fazla masraf ve komisyonun tüketicilere yansıtılması, ayrıca uygulamaya konan ücret değişikliklerinin bildirilmemesi şeklindeki uygulamalar ile tüketici mağduriyetine sebebiyet verildiği tespit edildi.

Günün öne çıkan haberleri

TIKLAYIN - Hazine ve Maliye Bakanlığı "vergi yüzsüzü" firmaları açıkladı

TIKLAYIN - Büyük deprem skandalı: 12 yıl önceki rapor binlerce kişinin nasıl öldüğünü ortaya koydu

TIKLAYIN - Resmî Gazete’de yayımlandı: Elden kira ödeme dönemi sona erdi

TIKLAYIN - Cinsel ilişki videosu iddiasıyla TFF'den ihraç edilen hakem Elif Karaarslan abonelerine özel içerik üretecek!

TIKLAYIN - Ertuğrul Özkök: Cumhurbaşkanın 56 yaşındaki karısı bu kıyafetle podyuma çıktı ve ne oldu?

TIKLAYIN - Hakan Akay'ın yazısı: Beni başkan yaptıracaksınız, beni başkan yaptıracaksınız, beni başkan yaptıracaksınız!

Bu bağlamda, tüketicilere yaşatılan bu mağduriyetler dolayısıyla, denetim kapsamına alınan finansal kuruluşlara finansal kuruluşlara toplam 3.184.471.852,00-TL tutarında idari para cezası kesildi.

Bakanlıktan yapılan açıklamaya göre, ayrıca, bu finansal kuruluşlar tarafından fazla tahsil edilen ücretlerin tüketicilere iadesine yönelik gerekli çalışmalara da başlanıldı.

Açıklamada, “Ticaret Bakanlığı olarak, finans sektörünün mevzuata uyum durumlarının kontrolü ile birlikte, hem vatandaşlarımızın menfaatlerini korumak, hem de tüketici memnuniyetini sağlamak adına çalışmalarımız azami hassasiyetle devam etmektedir” denildi.

 


'Salıncak eyalet' nedir, en çok oy alan aday neden kazanamıyor; işte ABD seçimleriyle ilgili bilmeniz gereken her şey