GSM operatörlerinin sözleşmeleri sona eren müşterilerine yaptığı yüzde 300'e varan zamlar büyük tepki topladı. Sosyal medyada "operatör soygunu" etiketiyle binlerce paylaşım yapıldı. Vatandaşlar, telekomünikasyon şirketlerinin kârlarını katladığını belirtirken, düşük hızda internet ve yüksek fatura yükü altında olduklarını ifade ediyor.
Cep telefonu operatörlerinin belirlediği fiyatlar son günlerde ciddi tepkilere neden oldu. Taahhüt süresi dolduktan sonra paketlerini yenilemek isteyen tüketiciler, yüzde 200 ila yüzde 300 arasında zamlarla karşı karşıya kalıyor. Sosyal medyada "operatör soygunu" etiketi ülke gündeminin ilk sıralarında yer alıyor. Vatandaşlar, üç büyük telefon operatörünün belirlediği fiyat tarifesini fahiş olarak nitelendiriyor.
Teknoloji yazarı Füsun Sarp Nebil, bu durumun ardında şirketlerin yüksek kârlarının olduğunu belirtti: "Bu zamlara bir de ne açıdan bakalım, firmalar bu zamları yaparken zorunda kalıyorlar mı? Hayır, rekor kâr rakamları açıklıyorlar. Madem bu kadar kâr açıklıyorlar, madem bu şirketler bu kadar kârlı, neden birazını da vatandaşa yansıtmıyorlar? Çünkü haberleşme anayasal bir hak. Dolayısıyla devletin görevlerinden biri de bu hakkı güzel kullanmamızı sağlamak."
Turkcell ve Türk Telekom'un, Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın başında olduğu Varlık Fonu'nun bünyesindeki şirketlerden olduğu belirtilirken, bu şirketlerin keyfi zamlarının denetimiyle ilgili Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu'nun sorumluluğuna dikkat çekiliyor. Füsun Sarp Nebil, Telekom sektöründe rekabeti yaratmak ve piyasayı düzenlemek için 2000 yılında kurulan yapıların tüketicinin daha ucuz ve kaliteli hizmet almasını sağlamadığını ifade etti.
Sosyal medyadaki tepkiler şikayet platformlarına da yansıdı. Kullanıcılar, yüksek hizmet bedellerinin yanı sıra düşük internet hızından da şikayet ediyor. Speedtest by Ookla raporuna göre Türkiye, mobil internet hızında 58. sırada, sabit internet hızında ise Burkina Faso'nun gerisinde kalarak 160 ülke arasında 106. sırada yer alıyor.
Av. İbrahim Güllü, Türkiye'de en düşük kalite, hız ve en pahalı fiyatla hizmet alındığını belirterek, BTK'nın yeterli aksiyon almadığını söyledi. Tüketicilerin yüksek faturalar karşısında haklarıyla ilgili bilgi veren Av. Güllü, onaylanmış tarifenin üzerinde yapılan faturalandırmanın geri alınabileceğini ancak hukuksuzluk tespit edilmediği sürece, iptal edilen tarifelerle ilgili geri alma hakkı bulunmadığını belirtti.
Öte yandan, Türk Telekom'un bu yılın ilk yarısındaki net kârı 2,5 milyar lira, Turkcell'in net kârı ise 5,7 milyar lira olarak açıklandı. (DW Türkçe)